REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO CLOTH STORE

 

§ 1 Preambuła

  1. Niniejszy regulamin (dalej jako: „Regulamin”) określa prawa i obowiązki użytkowników sklepu internetowego Cloth Store oraz zasady jego funkcjonowania, a także zasady i warunki zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego Cloth Store, zakładania konta Klienta, składania zamówień, dokonywania płatności, a także zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w formie prowadzenia Konta Klienta, udostępniania Newslettera, a także dostarczania treści cyfrowych w postaci Newslettera
  2. Regulamin dostępny jest na stronie sklepu internetowego Cloth Store w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.

 

§ 2 Postanowienia ogólne

  1. Właścicielem i administratorem sklepu internetowego Cloth Store jest Cloth sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Chodkiewicza 61, 85-667 Bydgoszcz wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000837921, NIP 9532776071, REGON 385932633, z kapitałem zakładowym w wysokości: 5.000 zł.
  2. Zarówno układ elementów graficznych oraz układ treści, jak i sama treść serwisu, w tym zamieszczone zdjęcia stanowią własność sklepu internetowego Cloth Store i korzystają z ochrony prawnej na mocy przepisów prawa autorskiego.
  3. Sprzedawca jest przedsiębiorcą i w ramach transakcji zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego Cloth Store w odniesieniu do Klientów będących Konsumentami (w tym przedsiębiorców na prawach Konsumentów) stosuje przepisy, dotyczące umów zawieranych z konsumentami.
  4. Za pośrednictwem sklepu internetowego Cloth Store, Sprzedawca, prowadzi sprzedaż detaliczną towarów.
  5. We wszystkich sprawach związanych dokonywaniem transakcji w ramach sklepu internetowego Cloth Store Klienci mogą kontaktować się ze Sprzedawcą w następujący sposób:
    1. listownie, na adres: Sklep Internetowy Cloth Store, ul. Chodkiewicza 61, 85-667 Bydgoszcz,
    2. za pośrednictwem e-mail: bok@clothstore.pl,
    3. od poniedziałku do piątku pod numerem telefonu: +48 507 217 523 w godzinach od 12 do 16
    4. za pośrednictwem czatu z pracownikiem Cloth Store, znajdującego się na stronie głównej Cloth Store.
  1. Informacje podane na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Stanowią one jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży.

 

§ 3 Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Bon podarunkowy – bon towarowy na okaziciela, umożliwiający Klientowi zapłatę ceny Towaru w sklepie internetowym, do wartości zgromadzonych na tym bonie środków pieniężnych utrwalony na nośniku materialnym (karta plastikowa, papierowa) lub w postaci cyfrowej (w pliku w formacie pdf).
  2. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  3. Formularz rejestracji – formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
  4. Formularz reklamacji – usługa elektroniczna, umożliwiająca Klientowi złożenie reklamacji.
  5. Formularz zwrotów – usługa elektroniczna, umożliwiająca Klientowi złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy i dokonanie zwrotu Towaru.
  6. Formularz zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia.
  7. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej korzystająca ze sklepu internetowego.
  8. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą (właścicielem sklepu internetowego Cloth Store) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także przedsiębiorca, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  9. Konto – dostęp do funkcji polegającej na gromadzeniu i przesyle danych świadczonej jako usługa elektroniczna z przypisanym loginem i hasłem, w ramach której zapisane są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie internetowym.
  10. Newsletter – usługa elektroniczna świadczona przez Sprzedawcę oraz treść cyfrowa udostępniania Klientowi w zamian za udostępnione dane osobowe przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia otrzymywanie od Sprzedawcy informacji o Towarach, nowościach i promocjach w sklepie internetowym, przekazywana na skutek zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  11. Towar – dostępna w sklepie internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  12. Sprzedawca – Cloth sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Chodkiewicza 61, 85-667, Bydgoszcz, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000837921, NIP 9532776071, REGON 385932633, z kapitałem zakładowym w wysokości: 5.000 zł.
  13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
  14. Usługi świadczone drogą elektroniczną – usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, polegające w szczególności na prowadzeniu przez Sprzedawcę Konta Klienta.
  15. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.

 

§ 4 Konto

  1. Wymogiem technicznym do korzystania ze sklepu internetowego Cloth Store jest posiadanie komputera lub innego urządzenia elektronicznego mającego dostęp do przeglądarki internetowej oraz dostęp do Internetu.
  2. Do założenia konta niezbędne jest wypełnienie Formularza rejestracji z podaniem danych personalnych Klienta. Do każdego konta zostaje przydzielony indywidualny login oraz hasło. Założenie konta jest dobrowolne i nieobowiązkowe.
  3. Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Przy każdym kolejnym zamówieniu Klient używa ustalonego wcześniej loginu i hasła. Po użyciu ustalonego loginu i hasła Klient ma możliwość zmiany danych podanych przy rejestracji.
  4. Klient zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych, za pomocą których loguje się do sklepu internetowego.
  5. Założenie konta Klienta jest równoznaczne z zawarciem ze Sprzedawcą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, polegających na prowadzeniu Konta Klienta. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  6. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o wypowiedzeniu umowy. Oświadczenie może zostać skierowane do Sprzedawcy w formie elektronicznej na adres: bok@clothstore.pl lub w formie pisemnej na adres: ul. Chodkiewicza 61, 85-667 Bydgoszcz.
  7. Korzyścią posiadania Konta jest możliwość sprawdzenia historii zakupów, udział w konkursach, otrzymywanie Newsletterów.

§ 5 Warunki zawierania umowy sprzedaży

  1. Klient może złożyć zamówienie po zarejestrowaniu poprzez swoje Konto jak również nie posiadając Konta. W obu przypadkach do złożenia zamówienia niezbędne jest wypełnienie Formularza zamówienia.
  2. Podane na stronie ceny są cenami w polskich złotych i zawierają obowiązujący podatek VAT.
  3. W podsumowaniu zamówienia widnieje informacja o łącznej cenie przedmiotu zamówienia oraz o kosztach dostawy. O wszelkich kosztach Klient jest informowany w trakcie wypełniania Formularza zamówienia. W procesie zamówienia nie powstaje żaden ukryty koszt.
  4. Przed złożeniem zamówienia Klient obowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i go zaakceptować. Akceptacja regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do poprawnego złożenia zamówienia. Akceptacja Regulaminu odbywa się poprzez zaznaczenie odpowiedniej rubryki/pola wyboru. Od chwili zaakceptowania Regulaminu Klient jest związany jego treścią.
  5. Zaakceptowanie wypełnionego Formularza zamówienia poprzez kliknięcie hasła „Kupuję z obowiązkiem zapłaty i odbioru” jest jednoznaczne z zawarciem przez Kupującego umowy sprzedaży.
  6. Po dokonaniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o przyjęciu zamówienia do realizacji. Potwierdzenie nastąpi poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej który został wpisany przez Klienta do Formularza podczas składania zamówienia.
  7. Zamówienie zostaje zapisane w systemie sklepu internetowego jako dowód zawarcia umowy.
  8. Przy realizacji zamówienia Sprzedawca wystawia każdorazowo dokument sprzedaży w formie faktury elektronicznej w rozumieniu art. 106 n ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, przesyłanej Klientowi na adres mailowy wskazany w Formularzu zamówienia.
  9. Zamówienia złożone z formą płatności inną niż za pobraniem, nieopłacone w ciągu 3 dni od daty ich złożenia, podlegają automatycznemu anulowaniu.
  10. Udzielane rabaty nie łączą się (możliwe jest wykorzystanie wyłącznie jednego kodu rabatowego). 

 

§ 6 Sposób dokonywania płatności oraz warunki i termin dostawy zamówienia

  1. Należność za zakupione Towary oraz koszty ich dostarczenia mogą być dokonywane  poprzez:
  • Szybkie płatności Przelewy24 - wybierając tę metodę płatności, Klient zostanie przekierowany do systemu Przelewy24, w którym wskazuje swój bank. Następnie należy zalogować się za pomocą danych dostępu do bankowości internetowej i potwierdzić płatność. Korzystając z tej metody płatności, zaksięgowanie płatności odbywa się w ciągu kilku minut po dokonaniu przelewu.

Ważne - aby zamówienie zostało pomyślnie złożone, po dokonaniu płatności nie wyłączaj okna przeglądarki. Należy poczekać, aż strona przekieruje z powrotem do sklepu.

  • PayPo - kup teraz, zapłać za 30 dni - wybierając PayPo jako metodę płatności można odroczyć płatność aż do 30 dni bez dodatkowych kosztów, a także rozłożyć ją na dogodne raty. Więcej na temat tej metody płatności można znaleźć na podstronie płatności PayPo.
  • PayPal - płatności za pośrednictwem PayPal realizowane są dla zamówień zagranicznych. Po wyborze płatności przez PayPal, na koniec procesu składania zamówienia, Klient zostanie przekierowany bezpośrednio do systemu PayPal.
  • Płatność za pobraniem - wybierając tę metodę płatności, Klient ma możliwość opłacenia zamówienia bezpośrednio przy odbiorze paczki od kuriera. Ten sposób płatności realizowany jest jedynie na terenie Polski i dotyczy zamówień do 100 zł.
  • Google Pay - metoda płatności za pomocą Google Pay to szybki i prosty sposób płatności oferowany przez Google, dostępny na wszystkich urządzeniach z Androidem. Wystarczy, wybrać Google Pay jako metodę płatności i przejść do podsumowania zamówienia. Następnie w wyświetlonym oknie wybrać swoje konto Google, kartę, którą zostanie dokonana płatność i potwierdzić zakup.
  • Apple Pay - metoda płatności za pomocą Apple Pay to szybki i prosty sposób płatności oferowany dla posiadaczy urządzeń z iOS. Wystarczy, dodać swoją kartę płatniczą do aplikacji Wallet na Twoim urządzeniu. Następnie wybrać metodę płatności Apple Pay i przejść do podsumowania zamówienia. Następnie Klient zostanie przekierowany na stronę operatora płatności z domyślnie zaznaczonym polem Apple Pay. Swoją transakcję należy potwierdzić za pomocą Face ID lub Touch ID.
  • PayNow - przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Płatności PayNow, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mBank S.A.
  • Przelew tradycyjny - przelewy tradycyjne przyjmujemy na numer konta: PL 94 1140 2088 0000 4110 9100 1006. W tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia.
  • Przelew tradycyjny w walucie Euro - przelewy tradycyjne w walucie Euro przyjmujemy na numer konta: 78 1140 2088 0000 4110 9100 1003. W tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia.
  1. W przypadku wyboru płatności za pobraniem zamówienie zostanie przekazane do realizacji po chwili jego złożenia.
  2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty.
  3. W przypadku wyboru płatności online oraz kartą płatniczą zamówienie zostanie przekazane do realizacji po chwili uznania wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  4. Termin realizacji zamówień to standardowo do 5 Dni roboczych. W uzasadnionych przypadkach termin realizacji zamówienia może ulec zmianie i wynieść może do 30 dni od dnia zawarcia umowy.
  5. Dostawa Towaru dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza granicami kraju według cennika firm kurierskich.
  6. Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru są jawne i zawarte są w zakładce „Koszty dostawy” oraz widoczne w trakcie składania Zamówienia.
  7. Nie ma możliwości odbioru osobistego zakupów dokonywanych w sklepie internetowym.
  8. Czas transportu Towaru do Klienta na terenie kraju wynosi 1-2 Dni robocze (zgodnie z umową z firmą dostarczającą Towar).
  9. W przypadku zauważenia uszkodzenia przesyłki w momencie jej doręczania przez kuriera, rekomendujemy niezwłoczne spisanie protokołu szkody w transporcie oraz powiadomienie o zaistniałej sytuacji Sprzedawcy w formie skierowania wiadomości drogą elektroniczną na adres email: reklamacje@clothstore.pl
  10. Podany termin wysyłki Pre Orderu jest datą orientacyjną może zmienić się o kilka dni w zależności od zejścia oraz dostawy Towaru ze szwalni.

 

§ 7 Bony podarunkowe

  1. Sprzedawca oferuje do nabycia w sklepie internetowym Cloth Store Bony podarunkowe o wartości 100 zł, 200 zł, 300 zł lub 500 zł.
  2. Bon podarunkowy można wykorzystać wyłącznie w sklepie internetowy Cloth Store.
  3. Sprzedawca jest jedynym podmiotem uprawnionym do wydawania Bonów podarunkowych.
  4. Za każdy Bon podarunkowy Nabywca płaci Sprzedawcy odpowiednią wartość nominalną Bonu podarunkowego. W przypadku uiszczenia odpowiedniej kwoty, Sprzedawca zobowiązany jest wydać Nabywcy Bon podarunkowy utrwalony na nośniku materialnym (w formie papierowej) lub w przekazać Nabywcy postaci cyfrowej (w pliku w formacie pdf) na wskazany przez Nabywcę adres email.
  5. Bon podarunkowy nie podlega wymianie na środki pieniężne.
  6. Bon podarunkowy w sklepie clothstore.pl wydawany są bezterminowo.
  7. Sprzedawca dokonuje wydania Bonu podarunkowego Nabywcy tylko jeden raz. Bon podarunkowy nie może zostać odtworzony przez Sprzedawcę w formie duplikatu Bonu.
  8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Bony podarunkowe, które zostały utracone lub uszkodzone po ich wydaniu Nabywcy. W wypadku utraty, zniszczenia lub kradzieży Bonu podarunkowego Nabywcy nie przysługują wobec Wydawcy żadne roszczenia.
  9. Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji Bonu podarunkowego uszkodzonego w stopniu uniemożliwiającym odczytanie danych na nim zapisanych.
  10. W wypadku, gdy cena Towarów nabywanych przez Nabywcę z wykorzystaniem Bonu podarunkowego będzie wyższa niż wartość Bonu, Użytkownik zobowiązany będzie różnicę dopłacić. W tym przypadku obowiązują formy płatności określone w §6 ust. 1 Regulaminu..
  11. W wypadku zwrotu Towarów nabytych w przy użyciu Bonu podarunkowego Nabywca otrzyma od Wydawcy nowy bon o wartości odpowiadającej cenie Towarów podlegających zwrotowi. Bon podarunkowy, który Wydawca wyda Nabywcy zgodnie z postanowieniem niniejszego punktu, będzie wydawany bezterminowo.
  12. Bon podarunkowy jest jednorazowy, tzn. powinien być wykorzystany przy zakupach o wartości równej bądź przekraczającej wartość bonu. W przypadku zakupu poniżej kwoty wartości bonu nie może być on użyty drugi raz i nie zostanie wygenerowany nowy bon na pozostałą wartość.
  13. Niniejszy Regulamin w całości reguluje informacje dotyczące Bonów podarunkowych, ich charakteru, terminu ważności i sposobu realizacji, a także prawa i obowiązki Nabywcy Bonu. Sprzedawca w momencie fizycznego wydania Bonu Nabywcy lub w chwili przesłania go drogą elektroniczną nie jest obowiązany do udzielania Nabywcy informacji na temat Bonu podarunkowego, które znajdują się w Regulaminie.

 

§ 8 Wymiana Towarów

  1. Klient ma prawo wymienić otrzymany Towar. Wymiana polega na odstąpieniu od umowy, wedle procedury opisanej w § 12 Regulaminu, a następnie złożeniu i opłaceniu nowego, niezależnego zamówienia. Z prawa do odstąpienia od umowy można skorzystać najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania przesyłki. Wymiana oraz Zwrot Towaru nie przysługuje Klientowi, jeżeli zakupiony produkt jest produktem personalizowanym/dostosowanym do indywidualnych potrzeb Klienta, produktem nieprefabrykowanym, produktem wyprodukowanym według specyfikacji Klienta lub produktem służącym zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Klienta.
  2. Zwrot Towaru i zamówienie kolejnej rzeczy są zdarzeniami od siebie niezależnymi. Nowe zamówienie należy opłacić, a zwrot środków za zwracany Towar  nastąpi we wskazany przez Klienta sposób, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania przez nas zwracanego Towaru.
  3. Koszty wysyłki zwracanego Towaru ponosi Kupujący.

 

§ 9 Odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Towaru z umową

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Klientów, będących Konsumentami za zgodność świadczenia z Umową oraz zgodność dostarczonego Towaru u z zawartą Umową.
  2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli:
    • zgodne z umową pozostają jego opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, lub przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, jeżeli Konsument powiadomił Sprzedawcę o szczególnym celu najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował,
    • nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    • występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę , w szczególności w reklamie Towaru, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
      • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      • przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane,
      • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
    • jest dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
    • jest samej jakości jak wzór, który Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiada opisowi tego wzoru.
  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
  2. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w § 10 ust. 2 Regulaminu, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.

 

§ 10 Reklamacja konsumencka

  1. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może w pierwszej kolejności żądać jego naprawy lub wymiany.
  2. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  3. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został on poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, nie później jednak niż w terminie 30 dni. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych i przewozu ponosi Sprzedawca.
  5. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie nie później niż w terminie 7 dni od momentu poinformowania Sprzedawcy o żądaniu wymiany lub naprawy Towaru.
  6. W przypadku Towaru niezgodnego z zawartą Umową , Klient może złożyć żądanie jego naprawy lub wymiany w dowolny ze sposobów wskazanych pod adresem: https://clothstore.pl/zwroty-i-reklamacje.
  7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania naprawy lub wymiany Towaru w możliwie najkrótszym terminie, nie później niż w trakcie 14 dni kalendarzowych od daty doręczenia Sprzedawcy reklamowanego Towaru . Podstawą do wszczęcia procedury reklamacji jest prawidłowo wypełniony Formularz reklamacyjny w miarę możliwości z dołączonym do niego dowodem zakupu. Zaleca się również dokładne opisanie na czym polega niezgodność Towaru z umową,, wskazanie daty jej powstania, a także żądania Klienta w tym zakresie.
  8. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
  • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową,
  • Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową,
  • Brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
  • Brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych §11 ust. 1-7 Regulaminu,
  • Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  1. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w dowolny ze sposobów wskazanych pod adresem: https://clothstore.pl/zwroty-i-reklamacje.
  2. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
  3. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu, zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi zapłaconą cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
  4. W przypadku żądania obniżenia ceny, Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwotę należną wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
  5. W przypadku obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny (lub jej części) przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  1. W przypadku zauważonych braków w przesyłce, niestanowiących niezgodności Towaru z zawartą Umową i nadających się do uzupełnienia, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta nie później jednak niż w ciągu 48 h od momentu odbioru przesyłki od kuriera.
  2. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

§ 11 Konsumenckie odstąpienie od Umowy

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, z wyjątkiem kosztów zwrotu Towaru do Sprzedawcy. Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania przesyłki).
  2. Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy w dowolny ze sposobów wskazanych pod adresem: https://clothstore.pl/zwroty-i-reklamacje . Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy przy wykorzystaniu wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu.
  3. Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  5. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za niezawartą. W takim wypadku Konsument obowiązany jest zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu  od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca nie ma jednak obowiązku zwracania Konsumentowi kosztów dostarczenia rzeczy, jeżeli wybrał on sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę (kurier Poczty Polskiej).Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (w tym koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował go o konieczności ich poniesienia.
  7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru  z powrotem.
  8. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, m. in. w odniesieniu do umów:
  • o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  1. Zwrot nie zostanie przyjęty przez Sprzedawcę, w przypadku zerwania lub naruszenia plomby założonej przez Sprzedawcę.

 

§ 12 Postanowienia dotyczące Klientów niebędących Konsumentami

  1. Postanowienia zawarte w § 12 Regulaminu dotyczą wyłącznie Klientów nie będących Konsumentami w rozumieniu § 3 ust. 1 pkt 8 Regulaminu.
  2. W stosunku do Umowy sprzedaży Towarów zawartej z Klientem, niebędącym Konsumentem, Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Z tego tytułu Klientowi niebędącemu Konsumentem nie przysługują żadne roszczenia względem Sprzedawcy.
  3. Z chwilą wydania Towarów będących przedmiotem Umowy sprzedaży kurierowi, na Klienta niebędącego Konsumentem przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarami oraz niebezpieczeństwo ich przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
  4. Klient niebędący Konsumentem po otrzymaniu Towarów obowiązany jest sprawdzić ich stan. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub innych zastrzeżeń podczas odbioru Towarów, zaleca się sporządzenie w obecności kuriera protokół szkody.
  5. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  6. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy sprzedaży.
  7. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

 

§ 13 Newsletter

  1. Za pośrednictwem sklepu internetowego Cloth Store Sprzedawca świadczy usługi elektroniczne, polegające na dostarczaniu Klientom Newslettera, a także umożliwia Klientom zawarcie umowy o dostarczenie treści cyfrowych, w ramach której dochodzi do płatności danymi osobowymi Klientów.
  2. Usługa elektroniczna w postaci usługi Newslettera polega na kierowaniu do Klientów zapisanych na listę subskrybentów informacji handlowych i marketingowych za pośrednictwem komunikacji e-mail.
  3. Dla rozpoczęcia świadczenia usługi Newsletter, czyli dodania adresu e-mail do listy subskrybentów, konieczne jest uzupełnienie Formularza zapisu dostępnego w ramach sklepu internetowego Cloth Store poprzez podanie swojego adresu e-mail, wyrażenie obligatoryjnych zgód niezbędnych do rozpoczęcia świadczenia usługi Newsletter oraz potwierdzenie zapisu przez wciśnięcie przycisku „Zapisz się”.
  4. Potwierdzenie zapisu spowoduje skierowanie do Klienta na wskazany przez niego adres e-mail korespondencji mailowej z prośbą o potwierdzenie zapisu. Potwierdzenie zapisu powoduje dodanie do listy subskrybentów.
  5. Potwierdzenie zapisu do Newslettera oznacza, że Klient wyraża zgodę na wysyłanie do niego informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  6. Klient może w każdej chwili i bez podawania przyczyny zrezygnować z usługi Newslettera (wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną). Rezygnacja z Newslettera odbywa się poprzez kliknięcie w dedykowany link w danym Newsletterze.
  7. Rezygnacja z Newslettera wiąże się z niezwłocznym rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi Newsletter.
  8. Wraz z zapisaniem się na listę subskrybentów Newslettera, dochodzi również do zawarcia mowy o dostarczenie treści cyfrowych w zamian za płatność danymi osobowymi.
  9. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył treści cyfrowej w postaci Newslettera, Klient wzywa go do jej dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy treści cyfrowej w postaci Newslettera niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  10. Klient może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej, jeżeli:
  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Newslettera,
  • Konsument i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Newslettera miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej w postaci Newslettera, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność treści cyfrowej w postaci Newslettera z umową w zakresie opisanym w rozdziale 5B ustawy o prawach konsumenta.
  2. W odniesieniu do treści cyfrowych w postaci Newsletter, Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych na zasadach wskazanych w rozdziale 5B ustawy o prawach konsumenta. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w dowolnej formie, w tym również mailowo na adres: bok@clothstore.pl.
  3. Do korzystania z Newslettera konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych:
  • dostęp do Internetu,
  • standardowy, aktualny system operacyjny,
  • standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
  • posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  1. Niespełnienie wymogów technicznych, wymienionych w §14 ust. 14 Regulaminu uniemożliwia korzystanie z usługi Newslettera.
  2. W zakresie nieuregulowanym w §14 Regulaminu, w odniesieniu do dostarczania treści cyfrowych w postaci Newslettera zastosowanie mają przepisy ustawy o prawach konsumenta.

 

§ 14 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.phphttp://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.phporaz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  • Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

Aktualny Regulamin sklepu internetowego jest publikowany na stronie www.clothstore.pl oraz udostępniany na każde żądanie Klienta drogą elektroniczną na wskazany w Formularzu rejestracyjnym adres e-mail lub inny wskazany przez Klienta sposób.

  1. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu. Do umów zawartych przed zmianą stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy sprzedaży.
  2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 marca 2024 roku.

 

Załączniki do regulaminu:

Wzór Formularza Zwrotu - ZAŁĄCZNIK nr 2